Ibland blir det för mycket.

Jag hettar o gapar. Trampar tillbaka.
Ibland kanske lite väl hårt men jag känner att de finns bra sätt att framföra saker på till människor och det finns dåliga sätt.
Har idag fått ett framförande på dåligt sätt...tillsammans med de jag fått höra tidigare så känner jag mig ledsen, besviken och tänker och så blir det för mycket.
EXPLOSION!

Jag menar man går väl inte o säger till folk: Va ful tröja du köpt, e den ny? eller...Va hemsk du ser ut, har du gått upp i vikt?
Lite finkänslig får man faktiskt vara ibland. Även om man inte själv gillar just den där brunrutiga tröjan med lila blommor och vita fjärilar...så behöver man inte kasta det i ansiktet på någon. Man får helt enkelt acceptera att den personen faktiskt tycker att den tröjan är fin. 
Kan man inte glädja e de nästan bättre o va tyst. Istället för att försöka skuldbelägga, skambelägga eller bara trampa ner.

Vi har idag dabbad oss båda två. Men så blir det ibland.
That's life.
I'm Sorry.
Love.

Kommentarer
Postat av: Anette

Men vad e det nu som har hänt då gumman?

2008-11-17 @ 13:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0