Mat gör mig glad!

Började känna hungern komma smygande redan under eftermiddagens  APT. När den kommer krypande sådär så börjar vissa delar av hjärnan stänga av och koncentrationen tryter titt som tätt.
Tror iaf jag lyckades hålla masken och inte verka alltför borta största delen av tiden.
Direkt efter avslutat möte fick jag ta ett pass i simhallen vilket inte gjorde mig direkt piggare och mindre hungrig. Försökte göra mitt bästa att dämpa hungerskänslorna genom att dricka massa vatten och de funkade väl på ett sätt...jag kände mig inte hungrig i magen men skallen va totalt väck.
Tur de va lugnt inne i simhallen så jag kunde hålla mig sysselsatt med diverse små enklare pysslor som att rensa alla benjaminfikusar och golvet just runtikring från gula, halvdöda och döda löv/blad.

Dagens fråga:
Har benjaminfikusar löv eller blad?
Den räknas ju till blomma, och när man talar blommor brukar man tala blomblad. Men i själva verket är ju benjaminfikusen (mer lik) ett ett träd och man säger väl inte att träd har blad...de har väl löv?
Så återigen: BLAD ELLER LÖV?

Meningslöst funderande, I know! Men man ska väl ha nåt att grubbla över när man är på jobbet, eller hur ;o)
Nu är min middagsrast snart slut så nu får jag väl avsluta detta totalt meningslösa inlägg genom att säga
Tack för idag - slut för idag!

Ps. Har idag skrivit brev till Willman junior men glömde posta det! Klantarslejag!

Kommentarer
Postat av: Erica

men herreligen.. du kom ju inte med bilen inatt... jag väntade ju på att du skulle dyka upp.. Eller var det du som var nere i källaren och röjde?

2008-11-21 @ 07:07:01
Postat av: Jenny

2008-11-22 @ 10:58:55
URL: http://jennyp3nny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj nu var det lite fel här med det förra inlägget som vart tomt blad.



Svar: Ja visst är dom bra, och det är tack vare dig som jag också får ta glädje av dom, så det tackar jag för :)



Många kramar!

2008-11-22 @ 11:00:17
URL: http://jennyp3nny.blogg.se/
Postat av: ecca pecka..

Jag älskar helt enkelt Pink´s nya skiva. Det är naket, sårat och helt underbart! En annan låt att älska är "Glitter in the air"



Hoppas du får en trevlig helg!

2008-11-22 @ 19:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0