Det var en trevlig helg...

Hade sedan en tid tillbaka bestämt att denna lör-sön skulle tillbringas nere i Viken i skåne tillsammans med mina kusiner och deras härliga mamma. O så blev det!
Men helgen började med, ifall man räknar fredag kväll som helg, med en lagomt skön fylla på klubben. Gubben hade vakten hela helgen vilket gjorde att jag sökte mig dit efter jobbet på fredagskvällen. Där va ett glatt gäng samlat och jag köpte mig en öl i baren. Sen blev de en grogg, o en grogg, o en gro....o tillslut va de natti för Sussie ;o)
Kröp ihop under täcket med min älskling o somnade välvaggad, sött som ett litet barn.
Vaknade i god tid på lördagen av en kramsjuk M som låg o pussade mig på kinden - vilken väckarklocka va! En sån skulle alla ha :o)
Åt frukost på klubben o surrade lite med de övriga som oxå övernattat där. Åkte sen hem o duschade o gjorde mig klar för trippen till Viken.
Kom iväg vid 12 draget o körningen ner gick bra, tog lite drygt 1.5tim. Hittade utan problem hem tll Marie och kusinerna.
Tog en promenad i de otroligt vackra samhället och stillade sen törsten med en öl på Thai nere i hamnen. Väl hemma igen lagade vi god middag. Kusinerna försvann på egna äventyr under kvällen så jag o Marie hann sitta o prata o dricka vin i flera timmar innan de va dags för sängen.
Lämnade Viken vid 13tiden på söndan och körde hem. Blev uppkörd av en mc-snut som bromsade in vid sidan av min bil, pekade på sin hastighetsmätare och på mig, upptäckte då att jag låg på ca 140-150km i timmen. Saktade in rätt snabbt och gjorde någon urskuldrande gest åt honom. Han visade ok tillbaka o gasade vidare.
Piuh!!! Ibland har man tur :o)
Åt äcklig hämtpizza på klubben med gubben o hans klubbkompis. Tänker aldrig mer köpa från de stället!
Va hemma igen igårkväll vid 23tiden, hoppade i säng o somnade rätt fort.
Idag väntar jobb mellan 15.30-22.00. Ska snart börja förbereda mig inför det
Förkylningen håller i sig, snorar o hostar fortfarande vilket känns rätt surt. Men det har blivit bättre men e absolut inte helt kurrant än. M e hemma från jobbet idag oxå, han har blitt sämre igen...ligger nu o sover sött här bredvid mig.

Tjing tjong långkalsong!!

Kommentarer
Postat av: Challan

Jaha...vad skall man säga? Det verkar inte som att helgerna i södra Sverige är nå lugnare än det var i norr!

Har själv tillbringat helgen i sportens tecken. Tillbringade hela Lördagen (10-17.30) på Umedalen för att suporta dottern som hade en 11-manna cup. En träningscup för vad som komma skall nästa år.

På söndagen var det dax för säsongens sista seriematch, hemma mot Ersboda. Det slutade med förlust och Sävar F96 slutade 5'a i serien (7 deltagande lag). Efter en tidig middag var det dax för "minidottern" att ha gympa en timme. När A sedan somnat så intog jag soffläget efter en intensiv sporthelg........PHU



Kram & Puss

2008-09-22 @ 22:23:22
Postat av: erica

JAAAA Kan du tänka dig nått värre än en viss Erica som gympalärare.. Rena döden för mig men drömmen för eleverna.. Dom flesta drog rätt så fort men sen fanns det ju några snälla...



NEEEJ jag har varit så snäll genom alla mina skolår (eller hur var det nu......)



Nåväl, nu blir det hundprom.. Ha en trevlig helg!!! KRAM

2008-09-27 @ 11:06:05
URL: http://justmeasiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0