*F*U*C*K*

Efter en supertrevlig fredag kväll på klubben med gubbens "bröder" + två nya hängisar o massa öl bar de hem och i säng eftersom jag skulle upp o jobba på lördan. Känner under dagen att allt inte står rätt til... Slutar arbetet kl 18, skyndar hem o pudrar näsan o fräshar upp mig lite inför grillafton hos klubben inne i gbg. Jag e chaufför för kvällen eftersom jag ska jobba även söndan. Känner när vi sitter i bilen att de som inte stod rätt till under dagen nu känns ännu mindre rätt...en svidande känsla i huvudet  o i lungor o luftrör. Väl framme på klubben blir det en massa hejande och presenterande för alla nya goa människor där. Blir även ordentligt omkramad av samtiliga av Mats "bröder" från Halland. Dessa varma, goa människor får mig att känna mig så välkommen, de är genuint glada över att träffa mig men framför allt e de nog ännu mer glada över att deras "Mabbe" träffat sig en hjärtevän...
Efter en massa handskak och småprat ljuder en busvissling - "Första omgången mat klart Kvinnor o barn först!" Sen hörs ett gott, bubblande garv.
Hämtar mat - de bjuds på egengjord potatissallad, grönsallad och grillad karrekottlet, tunt skivat och sagolikt gott marinerad. Äter o njuter av atmosfären, en väldigt glad och trevlig stämning med massa goa gubbar och gummor.
Maten uppäten och jag e mätt, glad och snäll - men har ont. Hostar elakt och börjar få lite frossa. Känner bara  F A N! Inte nu!!!
Åkte hem vid 11-12 tiden, körde hem Bobban och hans Janina till Onsala och lämnade av Möller på klubben påväg mot mitt nya hem. Väl hemma stupar jag i säng och somnar fort.
Blir väckt vid halvfyra av att min gubbs kommer hem en aningens överförfriskad. Han ramlar uppför trappen o drasar ner i sängen. När han kramar om mig så välter han oss båda ur sängen...undrar sen med ett gulligt leende och med babyrösten inkopplad ifall jag tycker om honom ändå :o) Klart jag gör, svarar jag.
Upp på söndan vid 9, skulle börja jobba 10.30. Käkar frukost och beger mig till jobbet - Förkyld som fan. Kommer till jobbet, börjar frysa som besatt....feber....suck... Fick tag på ersättare för mig och lämnar jobbet igen vid 12.
Jag har blivit sjuk. Medicinerar allt jag kan med astmasprayer, nässprayer, slemlösande, echina force m.m. MÅSTE va frisk eller iaf något bättre till i morrnkväll (tis) då jag ska introducera Kungsbackaborna för AfroPowerDance.
Håll tummarna för att jag ska lyckas!

Well gott folk, nu ska jag ner o göra en stooooor kopp te med honung i.  Väntar fortfarande på att få igång nätet till min dator så jag kommer åt min msn...fre v. 39 får jag nätverkskortet utbytt och hoppas då på att få allt att funka så jag kan surra skit med er även via msn!

Puss o snörvel!!

Kommentarer
Postat av: Ecca

Välkommen in i sjuklingens värld. Dock börjar jag bli bättre nu återstår bara en jävlig hosta!

Skoj att se att du verkar trivas iaf..



Bostaden jag fått tag i ligger Öst på stan, ska och kolla på den. Jobbet jag önskar att jag fick är som säljare för Viasat :) Så jag håller alla tummar!



Ha det bra! Snutt o kram.



2008-09-16 @ 09:53:36
URL: http://justmeasiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0