sol o värme

Idag är de nog årets hittills varmaste o skönaste dag! +12 i skuggan o säkert +25 i solen...så förbannat vad jag längtat efter detta! Fåglarna kvittrar o flugorna surrar, en lysande gul fjäril flög förbi mig när jag stod ute o svabbade av Robert.
Han va i stort behov av en tvätt eftersom jag inte lyckats ta mig för o göra de under hela vintern...kan säga att han blev renare men inte helt perfekt. Skulle behövt vaxa oxå men jag har inge vax hemma så de får bli en annan dag.
Vi börjar fundera på o lämna honom hemma till påsk o ta M's bil upp i stället, den e lite piggare på gasen o tystare inne i kupen...men vi får se.
Blir iaf till o slänga på sommardäck nu, känns dumt o nöta mer på dubben nu när de inte vart en gnutta is på vägarna sista 3 veckorna.
Går de o köra upp till "Tassemarkerna" med sommardäck tror ni?
Om allt går enligt planerna så styr vi uppåt redan under natten mot skärtorsdag o landar då i Umeå under förmiddan/dagen, skulle va nice om vi kom iväg då. Men de beror nog lite på hur gubbs har de på jobbet, de e mycke där nu...ev. kan han inte ta ledigt skärtorsdan o då måste han jobba till lunch.

Idag börjar jag inte jobba förrän 16.30, sanslöst - I know! Men just idag så gör de inte allt för mycke att ha hela dagen ledig o jobba kvällen :o)
Näpp! Nu ska fröken tjockis ut o njuta av solen igen.

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0