e det de här dom kallar kärlek?

Sitter stilla på en stol i köket o snurrar runt ute på internet.
De enda som rör sig på min kropp är min fingrar och mina ögon.
Visst, även bröstkorgen hävs ut o in så att andningen ska fungera o så e de säkert en massa annat som rör sig inne i kroppen på mig - men för övrigt
Helt stilla.
Känner hur svetten pärlar i pannan, på över o underläppen, armvecken, ryggen och runt hals o nacke.
Ska de va såhär de sista veckorna?
Ska jag verkligen gå runt o känna mig som världens största svettboll?
Måste ju va de ultimata beviset på kärlek.
Kärlek till Mats.
Kärlek till de lilla knytet.
Tanken på att fortsätta städa här hemma känns ruskigt jobbig eftersom att svettningarna ökar med lite rörelse.
Ser mig själv flyta ut i en pöl på golvet.
Mats torkar upp mig med moppen när han kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Challan

Jag lovar det kommer att gå över ;)

2009-08-27 @ 15:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0