lovade juh!

"Inhandlade ett väldigt speciellt akvarium, de var som en gigantisk fruktskål eller nåt med en diameter på 1.5-2m - Vi snackar salladskål MAXIMUS här. Iaf så var den som ett korallrev på insidan med en försjunken stad/by med små hus med spröjsade fönster m.m. De läckraste med detta akvarium var nog magin som fanns där i. Jag kunde nämligen simma i det med alla fiskarna! Doppade jag bara tån i vattnet så förvandlades jag med blixtens hastighet till en riktigt minimänniska, typ Nils Karlsson pyssling, o kunde sen snorkla runt bland alla vackra akvariefiskar som kardinaltetror, guppyn, svärdbärare, slöjsjärtar m.m. o de va i nästan samma storlek som mig! Snacka om vackra simturer! När jag va less på snorkla var de bara o kliva ur skålen o vips! så var jag tillbaka i normal storlek igen"
Drömmarnas värld kan vara sååå fantastisk!

Här vräker snön ner idag o de har säkert kommit fem cm nu på bara några timmar.
Igår va de världens sol o jag satt ute på baksidan o läste tidningen i solens värmande strålar - riktig vårkänsla.
Har sett några svalor flyga här utanför, massor med svanar o gäss på åkrarna runt i kring o krokusarna har kommit upp i rabatterna hos de som har sånna...jag har inga rabatter här - än. Kanske inte blir några heller. Gården kommer bli näst intill helt stenlagd så jag tänker inhandla stoooora krukor där jag kan plantera massor med blomster o kanske även något vackert litet träd eller nåt.

De va nog allt för denna gång tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0