försommarvärme

idag kan man lugnt talal om försommarvärme, nu kl. 19.45 ca har vi fortfarande +15, ändå har de inte varit nå soligt idag utan mer jämngrått fast utan att bli "tråk"grått... Kort sagt en mycket behaglig dag.
Träd o buskar börjar grönska på riktigt. Inte alla träd än, men björken har "jättemus"-öron o några andra träd e oxå rejält gröna. Ekarna här närmast oss har inte börjat grönska något än men de har väldigt tjocka knoppar så de dröjer nog inte länge. Jämför man med förra året så är det väldigt sent i år.

Har haft trevligt besök av Bonnen här idag som kom med mumsigt fika i utbyte mot lite kaffe o mojs med Mumsan.
Har även börjat skapa min blivande blomrabatt som gubbs tar med sig jord hem till i morrn. När jorden sen e på plats så åker solrosorna ut o ner på sin sommarplats. De rackarna har på några få veckor vuxit sig till nästan 2dm!! Går tokfort!!!

Igår kunde jag äntligen känna Mumsans tredje tand. Den rispade min nagel från vänster sida i överkäken. Hoppas hon får ha de lite mindre ont i munnen nu några dagar så hon hinner vila upp sig...hon behöver de efter en tuff vecka med förkylning, munont o feber till o från. Om febern hade med förkylningen eller tanden o göra lär jag väl aldrig få veta. Huvudsaken e att hon e mycke piggare nu iaf.
Hon har blivit snabb som blixten (nästan) på o ta sig framåt! Kul! Än så länge inte krypande utan ålande, hasande...



Tänk om min blomrabatt blir sån i sommar *drömmer*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0