host o snörvel...

Fan vad jag hatar att vara förkyld! Hostar på kvällarna så de känns som jag ska gå av.
ror iofs att hostan e endel utav biverkningarna från rökstoppet.
Så här e de att jag o gubbs sen i måndags ska göra ett nytt försök till o bli rökfria...de går bra hittills, värre blir de väl i helgen när vi ska va på klubben med alla andra rökare. Tycker det e skitjobbigt att vara i rökiga lokaler utan att röka själv så vi får väl se hur de blir. Nu e vi ju inte så många där ikväll så de kan nog gå vägen...
*håller en tumme*
Jag har däremot svårt att tänka mig att ge upp feströkandet, för de e endel av själva festandet för mig... De e liksom inte en komplett fest utan cig.
Har ju varit feströkare i massor av år så de ska nog funka även nu, men då säger min andra hälft att jag inte e solidarisk mot honom eftersom han inte klarar av att feströka. Well well it's ordnar sig alltid in the end.

Hur som så e de fredag idag! En solig, ganska varm men väääldigt blåsig sådan. Har vart o inhandlat för middagsbestyr på klubben ikväll + HELGvinet.

Blev en lådda Il Conte - lättdrucket rött vin med minimal syra - dessutom helt rätt i pris!
169kr för en bibba :)

Den köpte jag på prov engång för några år sen för jag tyckte etiketten på flaskan va så snygg. Samma mönster som på bibban men silver istället för rött. Smakar lika fint som den ser ut :)

De e bara o inse...jag e en riktigt rö'tjuts Trasa!

Trevlig helg på er alla go'ingar där ute!
Pöss o kläm

Kommentarer
Postat av: Camilla

Lycka till med slutrökandet! Hoppas ni grejar det :) Du får tänka att du gör det för lillans skull, lättare göra nåt för sitt barns skull än för sin egen skull..har jag upptäckt.. :)

2010-04-29 @ 18:53:33
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0