Jobb! Dagis...

Hej allesammans!

Jag har fått jobb! :)
50% som måltidsbiträde på ett äldreboende. Det känns helt ok förutom att de strejkar på gubbens jobb. Han får inte vara pappaledig på rullande femveckors schema så vår lilla Mumsa måste börja på dagis. Hade inte tänkt att hon skulle in där förrän efter nyår men de finns inget alternativ. De som känns bra är att hon inte behöver va där så mycket, max 3 dagar per vecka...
I förlängningen hoppas jag ju givetvis på att få komma tillbaka till tokarna uppe på FFC, där trivs jag ju som fisken i vattnet (hi hi hi passande, eller hur?)
Saknar mina galna städmornar med Marina, mina mysiga kvällar med Lars o Susanne, goa skratt o kloka råd från Gunnel o A-K, fniss åt "lätt" förvirrade Håkan, arbetstid med Susanne J... Den sistnämnda umgås jag ju med privat, gillar henne. Alltid glad o full med både viktigt prat o skitsnack...allt i en salig blandning :)
Janne the boss saknas oxå, han e reko o vågar vara chef när det behövs.

De stora plusset med de jobb jag fått är att jag kommer få jobba med bästa Carola, en helt underbar människa...i övrigt vet jag ju inte om de e ett jobb jag kommer trivas med, de får tiden utvisa. Jag gillar ju att laga mat så jag hoppas på det bästa.
Hur som så är viket en sorts provanställning i tre månader, funkar det så blir de en tillsvidare tjänst. Jag hoppas ju då om de blir så att de går att få mer tid, för 50% lever man inte fett på. Ska jag dessutom vara mammaledig en sväng till i framtiden så blir det definitivt inte mycke pengar o leva på...

Puss o kram

ps. hade tänkt få in en liten rolig bild till detta inlägg men det funkar inte idag, blir lite sur...


Kommentarer
Postat av: Challan

GRATTIS!!!

Det är alltid en början med 50%.....hoppas att det leder till något mer OCH att du kommer att trivas :-)

2010-08-19 @ 13:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0