...

idag är ingen bra dag.
känner mig nere, tung i sinnet, en enorm saknad gnager inom mig.
frågan ploppar upp igen - varför?
klump i bröstet, sväljer tungt
tänker på min syster som oxå är väldigt ledsen idag och som nog är den som haft det jobbigast med allt
min fina lillasyster
tror nog att även bror har en tyngre dag idag än vanligt
min fina lillebror
tänker på min pappa, som startat ett nytt liv... ett nytt liv med en ny kvinna
glad för hans skull, min underbara pappa

har tittat på bilder av mormor med Emmy - hon det lilla livet som är mitt allt!
finns ingen underbarare på denna jord, finns inget underbarare i hela universum!
vi sjöng för mormor idag - med en enkel tulipan....
de e mammas födelsedag idag.
femtiosju skulle hon fyllt
hon hann inte bli femtiosex...

skulle egentligen vilja ringa och prata med syster, bror o pappa men känner att jag låter bli
rösten kommer inte bära
gråten är nära


Jag har tänt ett ljus för dig - älskade Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0