meningslöst dravel

Va på information hos tandläkaren igår med Mumsan.
Informationen som gavs ut va mycke, tråkig o alldeles för långt fram i tiden för vår del kände jag.
Inte fasen vill jag eller har jag nån nytta av att nu få veta att min lillstumpa inte ska äta vissa godissorter, att man ska passa sig för o ge saft i flaskan o se en massa bilder på förstörda tänder på en 5-åring!
Hennes första riktiga besök hos käftis blir inte förrän hon e 3 år gammal.
O vi har inga planer på o börja mata henne med varken godis eller saft på en låååång tid framåt.
Med första barnet e de ju rätt enkelt eftersom de inte har nå större syskon att ta efter o vilja ha likadant som.
De va som de brukar va med info från tandläkaren - en massa skrämselpropaganda mot socker i alla dess former så som yougurt, godis, saft, läsk, torkad frukt, mat med sitt dolda socker m.m.


Så ska aldrig mina barns tänder se ut, så de så! *stampar bestämt ner foten*


De bästa va väl att min lillälskling fick sig en tandborste, så nu ska vi börja öva lite grann emellanåt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0