kämpat mig svettig - härligt!

Har idag rensat, grävt, rivit, slitit, skottat, kärrat o fan o hans moster - allt för några blomrabatter!!!
Den ena e egenhändigt byggd av lecablock längs gaveln på huset. Den andra blir en mer naturlig historia...i klippväggen på baksidan.
Den va helt igenvuxen med allsköns ogräs o skräp sen mååånga år tillbaka. Den har jag rensat. Snacka om att gräs o annan växtlighet har starka rötter! Passade även på att försöka rensa upp i vår damm, som oxå är en naturlig grop i berget, så att de kanske ser lite bättre ut den dagen de behagar regna såpass så de faktiskt blir massa vatten i den. Ffa så e de ju rätt trevligt när den inte ser ut som en bränngrop när den e torr.

Fick idag äntligen ut mina solrosor som jag hoppas tar sig o växer sig stora, stolta o somriga.
Är de någon som vet ifall man måste stötta upp solrosor? Jag har ingen aning...men de känns som en rimlig tanke eftersom de idag ser ut som att de aldrig kommer växa uppåt utan hålla sig längs marken.

Imorrn åker mer frönor ner i backen. Hittade en fröpåse på ica med blandade slinger/klätterväxter: krasse, luktärt, blomma för dagen o så va de en fjärde sort som jag inte kommer ihåg - Jag hoppas på att få dessa o klättra upp för bergväggen mot mitten/slutet av sommaren! Sen va jag även duktig o samlade en massa frönor från förra årets krasse som givetvis oxå ska ner i backen. Älskar den mörkrödblommande sorten så de e jag extra noga med o ta reda på men förra sommaren visade sig en ny favorit: en ljust, ljus citrongul med strimmor av röd/orangen mot mitten... De såg ut som små lysande fjärilar ibland alla vanliga gula o orangea krassar.

Måste även ställa en fråga till i dagens inlägg.
E de någon som på allvar tror att min rygg lever i morrn?
Själv e jag skeptiskt!



Sådär ja, färdigskrivet för idag. Måste spara lite på krafterna till i morrn så jag orkar lyfta frönorna ;)

Puss o kram o Natti Natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0