Life goes on...

Äntligen börjar sjukdomarna att ge med sig här i huset. Har avslutat min penicillinkur igår och har nu bara lite hosta kvar. Så nu smäller det! Livet återgår till det normala - jobb på tisdag igen.
Känns lite skumt att återgå efter så lång frånvaro. men man har ju tagit sig tillbaka efter semestrar och föräldraledigheter så detta ska nog oxå gå bra. Allt löser sig som han som sket i vasken sa...

Hade tänkt åka pulka med Emmy i helgen. Var o inhandlade en ny sådan till henne och rejäla vinterskor till mig som jag fick pengar till i julklapp av pappa - TACK!
Men vart tog vintern vägen?!! Här har regnat som f-n i helgen så all härlig snö har förvandlast till "blötslabbigisgegga"...vägarna är nästintill oframkomliga. Att ta sig till brevlådan och soptunnan är att riskera livet, eller åtminstone lårbenshalsen på en så gammal tant som mig ;)
Nu har de där "vädergudarna" på smhi utlovat mer nederbörd de närmsta dagarna. Är det för mycket att hoppas på att den kommer iform av mjuk, fin, vit snö?

Just nu är det mycket i rullning här i lilla huset på prärien, berättar mer om det när allt börjar klarna lite...

Pözz o G'dag kamrater!

 Längtar efter Mumsans premiärtur nerför någon lagomt liten backe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0